Siirry sisältöön
sulje tiedote
Terveysneuvon puhelinpalvelussa ruuhkaa

Mikkelin, Pieksämäen ja Savonlinnan seudun terveysneuvon puhelinpalvelut ovat ruuhkautuneet. Odotusaika on pidentynyt ja takaisinsoittopyyntöihin vastaaminen viivästyy virka-ajan ulkopuolelle. Jätäthän vain yhden takaisinsoittopyynnön.

Chat ja digilääkäri palvelevat arkisin klo 8-21 sekä viikonloppuisin ja pyhinä klo 10-18

Maksuton digilääkäri palvelee hyvinvointialueella joka päivä.

Tunnistautuminen vaaditaan

Digilääkärin kanssa asiointi vaatii vahvan tunnistautumisen. Siihen tarvitaan verkkopankkitunnukset tai älypuhelimen mobiilivarmenne.

Puolesta asiointi

Digilääkärillä voi asioida myös alle 12-vuotiaan lapsen terveysasioissa tai sähköisellä valtuutuksella muidenkin asioissa. Jos asiointivaltuutus on kunnossa, puolesta asioitavan henkilön voi valita tunnistautumisvaiheen jälkeen. Lue lisää asiointivaltuuksista suomi.fi -palvelusta.


Mihin apua digilääkäriltä?

Etävastaanotolla asioidaan kirjallisesti keskustellen (chat). Sairaanhoitaja tekee aina hoidon tarpeen arvion ennen digilääkärille ohjaamista, joten sinun ei tarvitse tietää, sopiiko vaivasi etänä hoidettavaksi. Tarvittaessa yhteys voidaan muuttaa myös puheluksi tai videopuheluksi. Etävastaanotolla hoidetaan esimerkiksi:

  • Silmätulehdus ja muut silmäoireet
  • Iho- ja allergiaoireet sekä hyönteisten pistot
  • Flunssa, nuhakuume ja vilustuminen
  • Päänsärky
  • Vatsaoireet
  • Virtsatietulehdus
  • Diabetes
  • Tuki- ja liikuntaelinoireet
  • Mielen hyvinvointi

Mikäli digilääkäri ei voi auttaa asiassa, voi hoitaja varata ajan fyysiselle vastaanotolle, tai ohjelmoida muita lääkärin määräämiä tutkimuksia.

Asiointikielet

Digilääkäriltä saa apua suomeksi, englanniksi ja ruotsiksi.

Huomioithan, että Digilääkäri-palvelu kerää käyttäjiltään välttämättömiä evästeitä. Lisätietoja alla olevasta linkistä.

Sivua muokattu 11.3.2024

Tarvitsetko apua digipalvelujen käytössä?

Lue lisää digituesta