Siirry sisältöön
sulje tiedote
Terveysneuvon puhelinpalvelussa ruuhkaa

Jonotusaika Terveysneuvoon on pidentynyt. Nopein tapa saada yhteys on odottaa linjalla. Odottaminen on maksutonta. Takaisinsoittopyyntöihin vastaaminen viivästyy virka-ajan ulkopuolelle. Terveysneuvo auttaa hoidon tarpeen arvioinnissa ja perusterveydenhuollon palveluissa. Muita yhteystietojamme löydät nettisivuiltamme tai puhelinvaihteesta 015 411 4100 (ark. 8–16).

Etävastaanotollamme asioidaan ennalta varatulla vastaanottoajalla videoyhteydellä.

Näin valmistaudut etävastaanotolle

  • Tarvitset nettiyhteydellä varustetun älypuhelimen, tabletin tai tietokoneen, jossa on kamera sekä kaiutin tai kuulokkeet ja mikrofoni.
  • Varaa etävastaanottoa varten rauhallinen tila, jotta voit keskustella ammattilaisen kanssa.
  • Etävastaanotolle liitytään sähköisen tunnistautumisen kautta, joten varauduthan verkkopankkitunnuksin tai mobiilivarmenteella tunnistautumiseen.
  • Etävastaanotolle liittymiseksi laitteesi tarvitsee luvan kameran ja mikrofonin käytölle, hyväksy näiden käyttö laitteellasi.

Näin aloitat etävastaanoton

Aloita etävastaanotto hieman ennen varattua aikaasi tämän sivun keskusteluikkunan TUNNISTAUDU-painikkeella. Suorita tunnistautuminen verkkopankkitunnuksin tai mobiilivarmenteella.

Tunnistautumisen jälkeen siirryt vastaanoton odotustilaan, kunnes ammattilainen avaa etävastaanoton yhteyden ja vastaanotto alkaa.

Varaa etävastaanottoa varten rauhallinen tila, jossa näyt laitteesi kameralle kokovartalolla ja jossa voit myös hieman liikkua, kävellä, kyykistyä, heiluttaa käsiä tai jalkoja.

Pukeudu kevyesti ja tarvittaessa varaudu vähentämään vähentämään vaatetusta.

Etävastaanotolla voi olla myös tukihenkilö tarvittaessa avustamassa.

Mikäli et saa apua vaivaasi etävastaanotolla, voidaan sinulle varata aika fysioterapeutin lähivastaanotolle tai muulle ammattilaiselle.

Sivua muokattu 20.3.2023