Kotihoidon kauppapalvelu
Kauppapalvelun tavoitteena on ylläpitää terveyttä ja toimintakykyä ja tukea kotona asumista.
Kauppapalvelu toteutetaan yhteistyössä kotihoidon ja paikallisen palveluntuottajan kanssa. Kauppapalvelussa kotihoidon työntekijä tekee kerran viikossa kauppatilauksen kanssasi ja tarvittaessa ostokset puretaan jääkaappiin asti toimituksen yhteydessä.
Tämän sivun sisältö
Tietoa palvelusta
Mikäli olet tai läheisesi on kotihoidon asiakas, ota kauppapalvelun hakeminen puheeksi hoitajan kanssa.
Voit myös ottaa yhteyttä ikääntyneiden asiakasohjaukseen. Ikääntyneiden asiakasohjauksen tavoitat puhelimitse tai sähköisesti chatissa ja kiireettömällä yhteydenottopyynnöllä, jotka löydät Eloisan verkkosivuilta.
Voit hakea palvelua myös täyttämällä iäkkäiden palvelujen hakemuksen Eloisan verkkosivuilla.
Jos olet arjessasi kohdannut ikääntyneen, joka mielestäsi hyötyisi tästä palvelusta, voit tehdä hänestä Huoli-ilmoituksen (Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen) Eloisan verkkosivuilla.
Kauppapalvelu on tarkoitettu pääasiassa kotihoidon asiakkaille. Kauppapalvelun asiakkuus edellyttää ammattilaisen tekemää palvelutarpeen arviota.
Ensisijaisesti palvelutarpeen arviossa selvitetään muut palvelun järjestämismahdollisuudet, lähipiiriltäsi saatavilla oleva apu ja mahdollisuutesi hankkia palvelu yksityiseltä palveluntuottajalta.
Jos toimintakykysi on heikentynyt, etkä pysty itse tai lähipiirin avulla hoitamaan kauppa-asioitasi, voit hakea kauppapalvelua. Kauppapalvelua voit hakea myös määräaikaisena, jos toimintakykysi on tilapäisesti heikentynyt, esim. sairaalasta kotiutumisen jälkeen.
Puhelinasiointi
Asiakasohjaus ikääntyneille
Saat ohjausta ja neuvontaa ikääntyneiden palveluista.
Soita: +358 15 211 557
Palveluajat
ma–pe 09:00–15:00
Verkkoasiointi
Iäkkäiden palvelujen hakemus
Voit hakea tällä hakemuksella iäkkäille myönnettäviä sosiaalipalveluja. Sinuun otetaan yhteyttä hakemuksen jatkokäsittelyä varten. Jos olet uusi asiakas, hakemuksen käsittely voi edellyttää palvelutarpeen arviointia.
Iäkkäiden palvelujen hakemusKiireetön yhteydenottopyyntö
Kiireettömissä asioissa voit jättää yhteydenottopyynnön. Otamme sinuun puhelimella yhteyttä toivomanasi ajankohtana.
Yhteydenottopyyntö ei vaadi tunnistautumista (pankki- tai mobiilivarmenteen kautta).
Huomioithan, että kirjoitat puhelinnumerosi oikein.