Kotihoidon saattajapalvelu
Saattajapalvelun tavoitteena on terveydenhuollon palvelun toteutumisen varmistaminen. Saattajan voit saada myös välttämättömälle asiointi- tai viranomaiskäynnille. Saattajapalvelussa kotihoidon työntekijä avustaa sinua asioinnissa, jossa käynti toimipisteessä on välttämätön, eikä taksin saattaja-apu riitä.
Tämän sivun sisältö
Tietoa palvelusta
Mikäli olet tai läheisesi on kotihoidon asiakas, ota saattajapalvelu puheeksi hoitajan kanssa.
Voit myös ottaa yhteyttä ikääntyneiden asiakasohjaukseen. Ikääntyneiden asiakasohjauksen tavoitat puhelimitse tai sähköisesti chatissa ja kiireettömällä yhteydenottopyynnöllä, jotka löydät Eloisan verkkosivuilta.
Saattajapalvelu on tarkoitettu kotihoidon asiakkaille. Saattajapalvelun tarve arvioidaan tilannekohtaisesti.
Ensisijaisesti saattajapalvelu tulee järjestää omaisten, lähipiirin tai vapaaehtoistyön turvin.
Jos toimintakykysi on heikentynyt, etkä pysty itse tai lähipiirin avulla hoitamaan asiointia terveydenhuollossa tai muuta pakollista viranomaiskäyntiä, voit hakea saattajapalvelua. Saattajapalvelua voit hakea myös määräaikaisena, jos toimintakykysi on tilapäisesti heikentynyt, esim. sairaalasta kotiutumisen jälkeen.
Puhelinasiointi
Asiakasohjaus ikääntyneille
Saat ohjausta ja neuvontaa ikääntyneiden palveluista.
Soita: +358 15 211 557
Palveluajat
ma–pe 09:00–15:00
Verkkoasiointi
Kiireetön yhteydenottopyyntö
Kiireettömissä asioissa voit jättää yhteydenottopyynnön. Otamme sinuun puhelimella yhteyttä toivomanasi ajankohtana.
Yhteydenottopyyntö ei vaadi tunnistautumista (pankki- tai mobiilivarmenteen kautta).
Huomioithan, että kirjoitat puhelinnumerosi oikein.