Siirry sisältöön

Välitystilipalvelu

Välitystilipalvelun tarkoituksena on huolehtia asiakkaiden taloudellisten asioiden hoidosta välitystilisuunnitelmassa sovitun mukaisesti.

Asiakkaan taloudellisten asioiden hoito tapahtuu sosiaalitoimen työntekijän toimesta kokonaan tai osittain. Välitystililtä hoituu päivittäiset menot ja raha-asiat asiakkaan kanssa yhdessä laaditun välitystilisuunnitelman ja sopimuksen mukaisesti.

Välitystiliasiakkuus on lähtökohtaisesti asiakkaalle vapaaehtoista ja sopimus on määräaikainen. Mikäli asiakkaan tulojen kohdentuminen ensisijaisesti välttämättömiin tarpeisiin vaarantuu, voidaan hakea Kelan etuus välitystilille ilman asiakkaan suostumusta.
Kun välitystilisopimusta tehdään, on arvioitava ja tehtävä suunnitelma siitä, millaiset palvelut edistäisivät asiakkaan talouden-hallinnan taitoja siten, että välitystilijärjestelystä voitaisiin luopua. Välitystilisuunnitelmassa on tärkeää huomioida kunkin asiakkaan yksilöllinen tilanne.

Tietoa palvelusta

Ota yhteyttä sosiaalityöhön.

Puhelinasiointi

Aikuissosiaalityön neuvonta, Pieksämäki

Aikuissosiaalityön neuvonnan puhelinasiointi Pieksämäen alueella

Soita: +358 44 799 5460

Palveluajat

Soittoaika
ma–pe 09:00–12:00

Sosiaaliviraston neuvonta, Savonlinna ja Enonkoski

Sosiaaliviraston puhelinasiointi ja neuvonta,
Savonlinna ja Enonkoski

Soita: +358 44 417 4121

Sosiaalikeskus, Mikkelin alue

Sosiaalikeskuksen puhelinasiointi
(Hirvensalmi, Juva, Kangasniemi, Mikkeli, Mäntyharju, Pertunmaa, Puumala)

Soita: +358 40 359 7770

Palveluajat

ma–pe 09:00–15:00

Sosiaalitoimisto, Sulkava

Sosiaalitoimiston puhelinasiointi Sulkavalla

Sosiaaliohjaaja

Soita: +358 44 417 2055

Sosiaalityöntekijä

Soita: +358 44 417 2054

Sosiaalitoimisto, Rantasalmi

Sosiaalitoimiston puhelinasiointi Rantasalmella

Sosiaaliohjaaja

Soita: +358 44 417 2607

Sosiaalityöntekijä

Soita: +358 44 417 2606

Palvelupaikat