Henkilökohtainen apu työnantajamallilla
Työnantajamallissa vammainen henkilö toimii itse avustajansa työnantajana.
Eloisan auttaa työnantajaa avustajan rekrytoinnissa, toimii sijaispalkanmaksajana sekä huolehtii avustajan lakisääteisistä vakuutuksista ja työterveyshuollon järjestämisestä.
Ohjaus ja neuvonta
Meiltä saat ohjausta ja neuvontaa työnantajana toimimiseen, työsuhdeasioihin sekä avustajan rekrytointiin.
Puhelinpalvelumme palvelee arkipäivisin numerossa 015 411 4135.
Puhelinpalvelu on auki kello 9-12.
Kiireettömissä asioissa voit laittaa meille sähköpostia osoitteeseen neuvonta.hka@etelasavonha.fi
Tapaaminen pitää aina sopia etukäteen.
Eloisan vammaispalvelut toimii sijaispalkanmaksajana huolehtien työnantajan lakisääteiset vakuutukset.
Palkanlaskentayksikkö määräytyy työnantajan asuinpaikkakunnan perusteella. Alla näet palkanlaskentayksiköiden yhteystiedot:
Mikkeli
Mikkelin yksikkö hoitaa palkanlaskennan Hirvensalmen, Juvan, Kangasniemen, Mikkelin, Mäntyharjun, Pertunmaan sekä Puumalan asiakkaiden kohdalla.
Sähköposti: mikkeli.palkat.hka@etelasavonha.fi
Puhelinnumero: 040 678 3010 tai 040 129 4664
Osoite: Etelä-Savon hyvinvointialue/ Vammaispalvelut
Henkilökohtainen apu palkat Mikkeli/ Omatori Porrassalmenkatu 21, 50100 Mikkeli
Savonlinna
Savonlinnan yksikkö hoitaa palkanlaskennan Enonkosken, Pieksämäen, Rantasalmen sekä Savonlinnan asiakkaiden kohdalla.
Sähköposti: savonlinna.palkat.hka@etelasavonha.fi
Puhelinnumero: 044 417 3897 tai 044 417 4117
Osoite: Etelä-Savon hyvinvointialue/ Vammaispalvelut
Henkilökohtainen apu palkat Savonlinna/ F-rakennus Keskussairaalantie 6, 57120 Savonlinna
- Työaikataulukot tulee palauttaa henkilökohtaisen avun palkanlaskentaan kolmen arkipäivän kuluessa jakson päättymisestä.
- Palkanmaksu tapahtuu, joko kerran tai kaksi kertaa kuukaudessa, riippuen siitä, mitä työsopimuksessa on asiasta yhdessä sovittu.
- Puutteellisesti tai myöhässä palautettu työaikataulukko voi viivästyttää palkanmaksua.
Ohjausta ja neuvoa työaikataulukon täyttämiseen saat Henkilökohtaisen avun keskuksesta numerosta 015 411 4135.
Työaikataulukon voit palauttaa palkanlaskentaan valitsemallasi tavalla
- Syöttämällä tunnit sähköisesti Oima-palveluun
- Lähettämällä kuvan työaikataulukosta sähköpostin liitteenä palkanlaskentaan
- Toimittamalla vammaispalveluun
- tai postittamalla vammaispalveluun (huomioi postin kulku)
Sisältöä tulossa.
Henkilökohtaisen avustajan työnantajaohje
Hakemukset, ilmoitukset ja sopimukset:
Sisältöä tulossa.
Sisältöä tulossa.
Työhyvinvointi on kokonaisuus, jonka muodostavat työ ja sen mielekkyys, turvallisuus, terveys ja hyvinvointi. Työhyvinvointia ja työssä jaksamista lisäävät esimerkiksi hyvä johtaminen, työyhteisön ilmapiiri, työntekijöiden ammattitaito ja työvuorosuunnittelu. On hyvä muistaa, että työhyvinvoinnin edistäminen on kaikkien osapuolien yhteistyötä.
Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen on koonnut henkilökohtaisen avustajan työnantajille vinkkejä, joiden avulla he voivat menestyä työnantajana.
Mikäli henkilökohtainen apusi järjestetään työnantajamallilla ja avustamiseesi kuuluu työtehtäviä, joissa henkilökohtaisen avustajasi tarvitsee käyttää suojatarvikkeita, ota yhteyttä Henkilökohtaisen avun keskuksen ohjaus- ja neuvontapalveluun p. 015 411 4135 arkisin klo 9-12 välisenä aikana. Suojatarvikkeita voi hakea sovitusti noutopisteestä tai tarvittaessa ne voidaan lähettää postin noutopisteeseen.
Noutopisteet
Mikkeli
OmaTorin infopiste, 2.kerros, porrassalmenkatu 21, 50100 Mikkeli
Savonlinna
Henkilökohtaisen avun keskus, F-rakennus, 9.kerros, keskussairaalantie 6, 57120 Savonlinna
Pieksämäki
Sosiaali- ja terveyskeskus, sosiaali- ja terveyskeskuksen aulakaari, tapparakatu 1-3, 76100 Pieksämäki
Hoitotarvikejakelu vastaa hoitotarvikkeisiin liittyvästä jakelusta p. 044 794 4616 arkisin klo 9-13.
Sivua muokattu 20.12.2024