Siirry sisältöön

Hoitotarvikejakelu

Saat maksuttomia hoitotarvikkeita pitkäaikaisen sairauden hoitoon yksilöllisen hoitotarvikejakelusuunnitelman perusteella. Sinua hoitavan tahon terveydenhuollon ammattilainen määrittää tarvitsemasi hoitotarvikkeet ja muuttaa tarvittaessa suunnitelmaa, jos hoitotarvikkeiden tarve muuttuu tilapäisesti tai pysyvästi.

Yksilöllisen ja tarpeenmukaisen hoitotarvikejakelun tavoitteena on mahdollistaa pitkäaikaisen sairautesi kotona tapahtuva hoito ja seuranta. Lisäksi se tukee itsehoidon edellytyksiä, toiminta- ja työkykyä sekä parantaa elämänlaatua ja sitoutumista hoitoon.

Maksuttomia hoitotarvikkeita annetaan kotona ja asumispalveluyksiköissä asuville henkilöille.

Sinulla on oikeus saada hoitavalta taholta hoitotarvikkeiden käyttöön liittyvää yksilöllistä ohjausta ja neuvontaa. Puolestaan sinulla on velvollisuus toimia annettujen ohjeiden mukaan.
Oman hoitotarvikejakelusuunnitelmasi näet Palse.fi -sivustolta, jossa myös ensisijaisesti tehdään tilaukset.

Palse.fi -portaali

Palse.fi-portaali on palveluseteleiden, ostopalveluiden, hoitotarvikejakelun ja apuvälinepalveluiden asiointikanava.

Siirry Palse.fi -portaaliin

Tietoa palvelusta

Keskitetty maksuttomien hoitotarvikkeiden jakelu toimii Mikkelin, Hirvensalmen, Juvan, Kangasniemen, Mäntyharjun, Pertunmaan ja Puumalan alueilla. Koko Eloisan alueella ollaan vaiheittain siirtymässä keskitettyyn hoitotarvikkeiden jakeluun. Hoitava taho opastaa sinua tilaamaan hoitotarvikkeita alueella olevan käytännön mukaan ja ns. vanhojen asiakkaiden kohdalla siirtymisestä keskitettyyn hoitotarvikkeiden jakeluun tiedotetaan jokaista erikseen.

Kun sinulle on määritetty hoitotarvikkeita, niin hoitava taho tai Alueellinen hoitotarvikejakeluyksikkö opastaa, miten teet tarvikkeiden jatkotilaukset. Hoitotarvikkeiden jatkotilaus tulee tehdä viimeistään, kun tarvikkeista on jäljellä kahden (2) viikon tarvetta vastaava määrä. Kerralla hoitotarvikkeita voi tilata kolmen (3) kuukauden käyttötarpeen verran.
Osa maksuttomista hoitotarvikkeista (vaipat, avannetarvikkeet, katetrit ja osa diabetestarvikkeista) on suoratoimituksessa, jolloin sinut opastetaan tekemään jatkotilaukset suoraan toimittajan asiakaspalvelun puhelinnumerosta.
Muiden hoitotarvikkeiden tilaukset tehdään ensisijaisesti sähköisesti Palse.fi -sivustolla.

PUOLESTA ASIOINTI
Tilauksen voi tehdä itse tai asioitasi hoitava henkilö. Asioita hoitavalle henkilölle voi tehdä puolesta asioinnin sopimuksen Suomi.fi -palvelussa.

MITEN SAAN TARVIKKEET
Hoitotarviketilauksesi toimitetaan kahden (2) viikon kuluessa Postin pakettiautomaattiin tai noutopisteeseen, joka on kotiosoitettasi lähin tai jonka olet valinnut, kun teit tilauksen.
Osasta suoratoimitustarvikkeita on kotiinkuljetussopimus toimittajan kanssa.

NEUVOJA JA APUA
Jos tarvitse apua tilauksen tekemisessä tai et pysty itse tekemään tilausta, soita Alueellisen hoitotarvikejakeluun tai
laita sähköpostia hoitotarvikejakelu@etelasavonha.fi.

Puhelinasiointi

Alueellinen Hoitotarvikejakelu

Alueellisen hoitotarvikejakelun puhelinasiointi.
Saat neuvoja ja ohjeita maksuttomien hoitotarvikkeiden tilaamiseen liittyvissä asioissa.

Soita: +358 44 794 4616

Palveluajat

Soittoaika
ma–pe 09:00–13:00

Palvelupaikat

Palse.fi -portaali

Palse.fi-portaali on palveluseteleiden, ostopalveluiden, hoitotarvikejakelun ja apuvälinepalveluiden asiointikanava.

Siirry Palse.fi -portaaliin