Kysy lisää
Turvapalveluiden asiakkaaksi voitte hakea soittamalla ikääntyneiden asiakasohjaukseen
Turvapalvelut
Turvapalvelut tukevat asiakkaan arkea hyvinvointiteknologian avulla. Palveluun kuuluu mm. turvapuhelin. Turvapalvelun
myöntäminen perustuu palvelutarpeen arvioon, jonka tekee Eloisan ammattilainen. Turvapuhelimen voi hankkia myös yksityiseltä yritykseltä. Kysy lisää ikääntyneiden asiakasohjauksesta.
Erilaisia laitteita eri tarpeisiin
Turvapalveluun kuuluu useita laitteita, jotka valitaan elämäntilanteesi mukaan. Palvelun saat palvelutarpeen arvioinnin kautta, jossa suunnitellaan juuri sinulle sopiva ratkaisu.
Turvapuhelimen avulla saat nopeasti apua kotiisi, vuorokaudenajasta riippumatta. Kun painat turvapuhelimen hälytyspainiketta, muodostuu puheyhteys turvapuhelinkeskukseen. Päivystäjä arvioi tilanteesi ja lähettää tarvittaessa apua. Auttajakäynnin tekee yleensä kotihoito.
Perinteinen turvapuhelin toimii kotona sisätiloissa. Siihen voi liittää lisälaitteita, kuten:
- kaatumishälytin
- palovaroitin
- ovihälytin (kulunvalvonta)
Yhteen turvapuhelimeen voidaan liittää useampi ranneke, jolloin se sopii myös yhteiskäyttöön samassa asunnossa.
Turvakello sopii sinulle, jos liikut itsenäisesti kodin ulkopuolella. Hätätilanteessa päivystäjä voi paikantaa sinut kartalla.
Tule tutustumaan
Turvapalvelun laitteisiin voit tulla tutustumaan mm. Mikkelissä hyvinvointi- ja arkiteknologian näyttelytila Hektorissa. Hektorin löydät Monitoimijakeskus Omatorilta.
Kysy lisää
Turvapalveluiden asiakkaaksi voitte hakea soittamalla ikääntyneiden asiakasohjaukseen
Toimi näin
- Jos olet kotihoidon asiakas, keskustele asiasta hoitajasi kanssa.
- Ota yhteyttä ikääntyneiden asiakasohjaukseen puhelimitse tai OmaEloisan chatissa .
- Voit myös täyttää iäkkäiden palvelujen hakemuksen.
- Jos tunnet ikääntyneen, joka voisi hyötyä turvapalvelusta, voit tehdä hänestä Huoli-ilmoituksen (Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen).