Siirry sisältöön

turvapuhelin, turvaranneke

Turvapuhelimen avulla voit saada apua kotiisi ympäri vuorokauden. Turvapuhelimen hälytyspainiketta painamalla aukeaa puheyhteys turvapuhelinkeskukseen, jossa päivystäjä arvioi tilanteesi ja lähettää tarvittaessa apua paikalle. Auttajakäynnin kotiisi tekee pääsääntöisesti kotihoito.

Turvapalvelulla on erilaisia laitteita, jotka sopivat erilaisiin elämäntilanteisiin. Turvapalvelun asiakkaaksi tullaan palvelutarpeenarvion kautta. Palvelutarpeen arviossa suunnitellaan juuri sinulle sopivat laitteet.

Perinteinen turvapuhelin toimii kotona sisätiloissa. Siihen voidaan liittää myös lisälaitteita, kuten kaatumishälytin, palovaroitin ja ovihälytin (kulunvalvonta). Perinteiseen turvapuhelimeen voidaan ohjelmoida useampi ranneke, jolloin samassa asunnossa asuvilla voi olla yhteinen turvapuhelin.

Itsenäisesti kodin ulkopuolella liikkuvalle voi sopia paikantava turvapuhelin eli turvakello. Hätätilanteessa turvapuhelinpäivystäjä voi paikantaa turvakellon käyttäjän karttaohjelmassa.

Turvapalvelun laitteisiin voit tulla tutustumaan Mikkelissä hyvinvointi- ja arkiteknologian näyttelytila Hektorissa. Hektorin löydät Monitoimijakeskus Omatorilta.

Kysy lisää

Turvapalveluiden asiakkaaksi voitte hakea soittamalla ikääntyneiden asiakasohjaukseen

Ikääntyneiden asiakasohjaus

Tietoa palvelusta

Mikäli olet tai läheisesi on kotihoidon asiakas, ota turvapalvelun hakeminen puheeksi hoitajan kanssa.

Voit myös ottaa yhteyttä ikääntyneiden asiakasohjaukseen. Ikääntyneiden asiakasohjauksen tavoitat puhelimitse tai sähköisesti chatissa ja kiireettömällä yhteydenottopyynnöllä, jotka löydät Eloisan verkkosivuilta.

Voit hakea palvelua myös täyttämällä iäkkäiden palvelujen hakemuksen Eloisan verkkosivuilla.

Jos olet arjessasi kohdannut ikääntyneen, joka mielestäsi hyötyisi tästä palvelusta, voit tehdä hänestä Huoli-ilmoituksen (Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen) Eloisan verkkosivuilla.

Puhelinasiointi

Asiakasohjaus ikääntyneille

Saat ohjausta ja neuvontaa ikääntyneiden palveluista.

Soita: +358 15 211 557

Palveluajat

ma–pe 09:00–15:00

Verkkoasiointi

Iäkkäiden palvelujen hakemus

Voit hakea tällä hakemuksella iäkkäille myönnettäviä sosiaalipalveluja. Sinuun otetaan yhteyttä hakemuksen jatkokäsittelyä varten. Jos olet uusi asiakas, hakemuksen käsittely voi edellyttää palvelutarpeen arviointia.

Iäkkäiden palvelujen hakemus

Kiireetön yhteydenottopyyntö

Kiireettömissä asioissa voit jättää yhteydenottopyynnön. Otamme sinuun puhelimella yhteyttä toivomanasi ajankohtana.
Yhteydenottopyyntö ei vaadi tunnistautumista (pankki- tai mobiilivarmenteen kautta).
Huomioithan, että kirjoitat puhelinnumerosi oikein.

Kiireetön yhteydenottopyyntö

Lomakkeet

Palvelupaikat


Liittyviä palveluita

Kysy lisää

Turvapalveluiden asiakkaaksi voitte hakea soittamalla ikääntyneiden asiakasohjaukseen

Ikääntyneiden asiakasohjaus