Siirry sisältöön

Ikääntyneiden etäpalvelut

Etäpalvelun tavoitteena on ylläpitää ikääntyneen toimintakykyä ja tukea kotona asumista jo ennen raskaampiin palveluihin siirtymistä.

Hoitajan etäkäynti
Tässä palvelussa hoitaja ei tule kotiisi, vaan soittaa sinulle sovittuna aikana videolaitteeseen tai puhelimella. Hoitajan soittojen tavoitteena voi olla esimerkiksi ruokailussa tai lääkkeiden otossa ohjaaminen, turvallisuuden tunteen vahvistaminen tai päivärytmin tukeminen. Jos sinulla on etäpalvelun videolaite, halutessasi myös omaiset voivat soittaa sinulle videopuheluita.

Digitaalinen lääkehoidon toteutus (Lääkeautomaatti)
Kotiisi tuotavan lääkeautomaatin tavoitteena on turvallinen lääkehoito ilman toistuvia kotikäyntejä. Lääkeautomaatti tarjoilee sinulle hoitajan valmiiksi annostelemat lääkkeet juuri oikeaan aikaan. Lääkeautomaattia voidaan käyttää myös yhdessä etäpalvelun videolaitteen kanssa, jolloin hoitaja tarjoilee sinulle lääkkeet automaatista videopuhelun aikana.

Tietoa palvelusta

Jos haluat hakea etäpalvelua, ota yhteyttä ikääntyneiden asiakasohjaukseen. Ikääntyneiden asiakasohjauksen tavoitat puhelimitse tai sähköisesti chatissa ja kiireettömällä yhteydenottopyynnöllä, jotka löydät Eloisan verkkosivuilta.

Jos olet arjessasi kohdannut ikääntyneen, joka mielestäsi hyötyisi tästä palvelusta, voit tehdä hänestä Huoli-ilmoituksen (Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen) Eloisan verkkosivuilla.

Puhelinasiointi

Asiakasohjaus ikääntyneille

Saat ohjausta ja neuvontaa ikääntyneiden palveluista.

Soita: +358 15 211 557

Palveluajat

ma–pe 09:00–15:00

Verkkoasiointi

Kiireetön yhteydenottopyyntö

Kiireettömissä asioissa voit jättää yhteydenottopyynnön. Otamme sinuun puhelimella yhteyttä toivomanasi ajankohtana.
Yhteydenottopyyntö ei vaadi tunnistautumista (pankki- tai mobiilivarmenteen kautta).
Huomioithan, että kirjoitat puhelinnumerosi oikein.

Kiireetön yhteydenottopyyntö

Palvelupaikat