Ikääntyneiden etäpalvelut
Etäpalvelun tavoitteena on ylläpitää ikääntyneen toimintakykyä ja tukea kotona asumista jo ennen raskaampiin palveluihin siirtymistä.
Hoitajan etäkäynti
Tässä palvelussa hoitaja ei tule kotiisi, vaan soittaa sinulle sovittuna aikana videolaitteeseen tai puhelimella. Hoitajan soittojen tavoitteena voi olla esimerkiksi ruokailussa tai lääkkeiden otossa ohjaaminen, turvallisuuden tunteen vahvistaminen tai päivärytmin tukeminen. Jos sinulla on etäpalvelun videolaite, halutessasi myös omaiset voivat soittaa sinulle videopuheluita.
Digitaalinen lääkehoidon toteutus (Lääkeautomaatti)
Kotiisi tuotavan lääkeautomaatin tavoitteena on turvallinen lääkehoito ilman toistuvia kotikäyntejä. Lääkeautomaatti tarjoilee sinulle hoitajan valmiiksi annostelemat lääkkeet juuri oikeaan aikaan. Lääkeautomaattia voidaan käyttää myös yhdessä etäpalvelun videolaitteen kanssa, jolloin hoitaja tarjoilee sinulle lääkkeet automaatista videopuhelun aikana.
Kotona asumista tukeva sensoriteknologia
Sensoreiden tavoitteena on tukea kotona asumista, lisätä turvallisuutta ja ennakoida toimintakyvyn muutoksia. Kotiisi asennettavat sensorit ovat huomaamattomia, eivätkä hankaloita arkea. Sensorit voivat kerätä tietoa esimerkiksi liikkumisesta, ovien avaamisesta, sängyssä vietetystä ajasta tai pistorasioiden käytöstä. Sensorit eivät ole valvontakameroita, eivätkä tallenna kuvaa tai ääntä.
Tämän sivun sisältö
Tietoa palvelusta
Jos haluat hakea etäpalvelua, ota yhteyttä ikääntyneiden asiakasohjaukseen. Ikääntyneiden asiakasohjauksen tavoitat puhelimitse tai sähköisesti chatissa ja kiireettömällä yhteydenottopyynnöllä, jotka löydät Eloisan verkkosivuilta.
Jos olet arjessasi kohdannut ikääntyneen, joka mielestäsi hyötyisi tästä palvelusta, voit tehdä hänestä Huoli-ilmoituksen (Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen) Eloisan verkkosivuilla.
Etäpalvelu on tarkoitettu ikääntyneille, pääasiassa yli 65-vuotiaille. Asiakkaan toimintakyvyn tulee olla tasolla, joka riittää etäpalvelun laitteiden käyttämiseen. Etäpalvelun asiakkuus edellyttää ammattilaisen tekemää palvelutarpeen arviota.
Puhelinasiointi
Asiakasohjaus ikääntyneille
Saat ohjausta ja neuvontaa ikääntyneiden palveluista.
Soita: +358 15 211 557
Palveluajat
ma–pe 09:00–15:00
Verkkoasiointi
Kiireetön yhteydenottopyyntö
Kiireettömissä asioissa voit jättää yhteydenottopyynnön. Otamme sinuun puhelimella yhteyttä toivomanasi ajankohtana.
Yhteydenottopyyntö ei vaadi tunnistautumista (pankki- tai mobiilivarmenteen kautta).
Huomioithan, että kirjoitat puhelinnumerosi oikein.
Palvelupaikat
-
Monitoimijakeskus Omatori
Porrassalmenkatu 21, 50100 Mikkeli
2.kerros
Reitti tänne -
Neuvontapiste Nestori
Keskussairaalantie 6, 57120 Savonlinna
Reitti tänne