Siirry sisältöön

Lääkärin tai hoitajan vastaanotto

Lääkärin ja hoitajan vastaanottopalveluja on tarjolla kaikilla hyvinvointialueen hyvinvointiasemilla ja -keskuksissa.

Tietoa palvelusta

Voit varata ajan vastaanotoille puhelimitse sekä sähköisesti.

Puhelinasiointi

Hyvinvointiaseman ajanvaraus, Pertunmaa

Hyvinvointiaseman ajanvarauksen puhelinasiointi Pertunmaalla

Soita: +358 15 770 2600

Palveluajat

Soittoaika. Takaisinsoitto on käytössä klo 7–14 välisenä aikana.  Asiakkaille soitetaan saman päivän aikana, mahdollisesti myös vielä klo 16 jälkeen
ma–pe 07:00–16:00

Hyvinvointiaseman ajanvaraus, Puumala

Ajanvarauksen puhelinasiointi Puumalassa

Soita: +358 15 194 4770

Palveluajat

Soittoaika
ma–pe 08:00–15:00

Hyvinvointikeskuksen ajanvaraus, Mäntyharju

Hyvinvointikeskuksen ajanvarauksen puhelinasiointi Mäntyharjussa

Soita: +358 15 770 1700

Palveluajat

Soittoaika
ma–pe 08:00–15:00

Lasten ja nuorten palveluluukku, Savonlinna

Palveluluukku on 0–23-vuotiaiden lasten ja nuorten sekä vanhempien ja muiden läheisten apuna kaikissa lasten ja nuorten terveyteen ja sairauksiin liittyvissä kysymyksissä. Kartoitamme tilanteen yhdellä yhteydenotolla ja kerromme, miten voimme auttaa.

Soita: +358 15 527 7000

Palveluajat

ma–pe 08:00–15:00

Pieksämäen seudun Terveysneuvo

Pieksämäen seudun Terveysneuvon puhelinnumerosta vastaa sairaanhoitaja, joka arvioi hoidon tarpeen.
Jos haluat, voit myös jättää takaisinsoittopyynnön. Takaisinsoitto voi tulla myös soittoajan jälkeen.

Soita: +358 15 788 4431

Palveluajat

Soittoajat
ma–pe 08:00–15:00

Terveysasemien keskitetty puhelinneuvonta ja ajanvaraus, Savonlinna

Terveysasemien keskitetty puhelinneuvonta ja ajanvaraus
Savonlinna, Kerimäki, Punkaharju, Enonkoski ja Rantasalmi

Soita: +358 15 527 7112

Palveluajat

ma–pe 08:00–15:00

Terveysneuvo ja ajanvaraus Hirvensalmi

Kiireetön ajanvaraus ja terveysneuvonta Hirvensalmella.
Terveysneuvon puhelinpalvelussa terveydenhuoltoalan ammattilainen neuvoo ja ohjaa terveyteen ja sairauteen liittyvissä asioissa ja voit varata vastaanotto- ja puhelinaikoja lääkäreille ja hoitajille.

Soita: +358 15 211 411

Palveluajat

Soittoaika
ma–pe 07:00–16:00

Terveysneuvo ja ajanvaraus Mikkeli

Kiireetön ajanvaraus ja terveysneuvonta Mikkelin seudulla (Anttola, Haukivuori, Mikkeli, Ristiina).
Terveysneuvon puhelinpalvelussa terveydenhuoltoalan ammattilainen neuvoo ja ohjaa terveyteen ja sairauteen liittyvissä asioissa ja voit varata vastaanotto- ja puhelinaikoja lääkäreille ja hoitajille.

Soita: +358 15 211 411

Palveluajat

ma–pe 07:00–16:00

Terveysneuvo ja ajanvaraus, Juva

Juvan alueen vastaanottojen puhelinasiointi
Terveysneuvonta, hoidon tarpeen arviointi ja ajanvaraus

Soita: +358 40 656 7500

Palveluajat

soittoaika
ma–pe 08:00–15:00

Terveysneuvo ja ajanvaraus, Kangasniemi

Kangasniemen alueen vastaanottojen puhelinasiointi
Terveysneuvonta, hoidon tarpeen arviointi ja ajanvaraus

Soita: +358 15 780 1301

Palveluajat

Soittoaika
ma–pe 08:00–15:00

Verkkoasiointi

Digilääkäri

Etelä-Savon hyvinvointialueen maksuton digilääkäripalvelu on käytössä kaikille hyvinvointialueen asukkaille sekä alueella oleskeleville.
Etävastaanotolla asioidaan kirjallisesti keskustellen (chat). Sairaanhoitaja tekee aina hoidon tarpeen arvion ennen digilääkärille ohjaamista, joten sinun ei tarvitse tietää, sopiiko vaivasi etänä hoidettavaksi. Tarvittaessa yhteys voidaan muuttaa myös puheluksi tai videopuheluksi. Etävastaanotolla hoidetaan esimerkiksi:

Silmätulehdus ja muut silmäoireet
Iho- ja allergiaoireet sekä hyönteisten pistot
Flunssa, nuhakuume ja vilustuminen
Päänsärky
Vatsaoireet
Virtsatietulehdus
Diabetes
Tuki- ja liikuntaelinoireet
Mielen hyvinvointi

Mikäli digilääkäri ei voi auttaa asiassa, voi hoitaja varata ajan fyysiselle vastaanotolle, tai ohjelmoida muita lääkärin määräämiä tutkimuksia.

Digilääkäri

Eloisan chat-palvelu

Eloisan chat tarjoaa maksuttomat, helppokäyttöiset ja paikasta riippumattomat palvelut.
Chatissa voi asioida anonyymina, mutta tarvittaessa myös tunnistautuminen on nopeaa ja turvallista verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla

Eloisan chat-palvelu

Omaolo

Omaolon käyttötarkoitus on arvioida asukkaan hoidon tarvetta ja kiireellisyyttä seuraavissa tilanteissa:

• yksittäisen terveysongelman tai useiden oireiden arviointi
• terveyden ja hyvinvoinnin arviointi
• sairauden tai sen riskien arviointi
• hoitotasapainon arviointi

ja ohjata asukas hoidon piiriin sekä terveyttä ja hyvinvointia edistäviin palveluihin Omaolon sisällä ja ulkoisissa palveluissa.

Omaolo on tarkoitettu yli 15-vuotiaille Suomessa vakituisesti asuville ja julkisiin sosiaali- ja terveyspalveluihin oikeutetuille asukkaille. Koronavirustaudin oirearvio on tarkoitettu yli 1-vuotiaille, alle 15-vuotiaita suositellaan kuitenkin tekemään koronavirustaudin oirearvio vanhemman kanssa. Myös osa määräaikaistarkastuksen esitietolomakkeista on tarkoitettu alle 15-vuotiaille. Omaoloa käyttävät terveyden- ja sosiaalihuollon ammattilaiset osallistuessaan Omaoloa käyttävän asukkaan hoitoon sekä terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseen. Omaolo ei ole tarkoitettu käytettäväksi henkeä uhkaavissa tilanteissa.

Omaoloa käytetään käyttäjän omalla päätelaitteella (tietokone, mobiililaite) julkisen internetin yli. Omaoloon on integroitu EBMEDS-laite, jonka valmistaja on Kustannus Oy Duodecim.

Omaolo

Palvelupaikat