Siirry sisältöön

Terveysneuvonta ja hoidon tarpeen arviointi

Saat terveysneuvontaa jokaisen hyvinvointikeskuspalvelun vastaanotolla.
Tarvittaessa varaamme sinulle vastaanottoajan ammattilaiselle.

Toimi näin

Voit ottaa yhteyttä sähköisten kanavien kautta, puhelimella tai asioimalla hyvinvointikeskuksessa tai -asemalla.

Terveysneuvon kiireetön puhelinpalvelu palvelee arkisin 8-15. Voit odottaa linjalla tai jättää takaisinsoittopyynnön. Takaisinsoittopalvelu on käytössä klo 8-12. Kun jätät takaisinsoittopyynnön, sinulle soitetaan takaisin saman päivän aikana. Soitamme sinulle takaisin yhden kerran. Mikäli emme tavoita sinua, saat tekstiviestitse tiedon takaisinsoittopyyntöyrityksestä.

Yhteystiedot

Valitse paikkakuntasi pudotusvalikosta nähdäksesi sopivat yhteystiedot.

Tausta ja lainsäädäntö

Omahoidolla tarkoitetaan sitä, että potilas hoitaa itseään ohjeiden mukaan. Potilas saa tukea omahoitoon terveydenhuollon ammattilaisilta, joilta hän voi pyytää tarvittaessa apua. Hoito suunnitellaan yhdessä terveydenhuollon kanssa. Ammattilaiset antavat neuvontaa esimerkiksi lääkityksestä, ravinnosta, hoitovälineiden käytöstä ja omatoimisesta kuntoutuksesta.

Jos potilaan terveys- tai sairaustilanne muuttuu omahoidon aikana ennakoimattomasti, hänen pitää olla viipymättä yhteydessä hoitavaan henkilökuntaan.