Siirry sisältöön

Kaikki sähköisen asioinnin kanavamme ovat tietoturvallisia käyttää ja toimivat salatun yhteyden kautta. Voit tutustua rekisteri- ja tietosuojaselosteisiin sivuillamme Rekisterit. Osa palveluista vaatii vahvan tunnistautumisen.

Kaikille asiakkaille

Eloisan chat tarjoaa maksuttomat, helppokäyttöiset ja paikasta riippumattomat palvelut.

Chatissa voi asioida anonyymina, mutta tarvittaessa myös tunnistautuminen on nopeaa ja turvallista verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla.

Etelä-Savon hyvinvointialueen Eloisan digitaalinen sosiaali- ja terveyskeskus tarjoaa sairaanhoitajan ja lääkärin palvelut maksutta joka päivä.

Voit varata ajan laboratorioon näytteenottoon sähköisen ajanvarauspalvelun kautta. Huomioithan, että sinulla pitää olla voimassaoleva laboratoriolähete. 

Etävastaanotto on etukäteen varattujen vastaanottoaikojen asiointimuoto. Varatun ajan lisäksi etävastaanotto edellyttää sähköistä tunnistautumista. Esimerkiksi fysioterapian vastaanotot voivat toimia myös etävastaanottona.

Käytössämme on hallinnon sähköinen asiointipalvelu. Asiointi vaatii vahvan tunnistautumisen. Asiointikanavan kautta voit tehdä mm. hakemuksia ja tietopyyntöjä sähköisesti.

Mikäli et voi tunnistautua voit myös tulostaa ja lähettää lomakkeet kirjeitse.

Omakannassa näet omat terveystiedot ja reseptit, voit pyytää reseptin uusimista sekä tallentaa elinluovutus- ja hoitotahdon. Omakannassa on saatavilla myös EU:n koronatodistus.

Omaolo on kansallinen sosiaali- ja terveydenhuollon verkkopalvelu, jonka tarkoituksena on edistää kansalaisten terveyttä ja hyvinvointia. Omaolo tukee itsehoitoa ja ohjaa tarvittaessa tarkoituksenmukaisen avun piiriin.

Etelä-Savon hyvinvointialue Eloisa luopuu Omaolosta vähäisen käytön vuoksi 1.1.2024 alkaen. Omaolon tulosten lähetysmahdollisuus suljetaan asukkailta jo 21.12.2023. Tämän jälkeen Eloisan alueen asukkaat eivät voi siis enää lähettää Omaolosta saatuja tuloksiaan (oire- ja palveluarvioita) Eloisan ammattilaisille.

Jos asiointisi jää kesken Omaolossa, pyydämme Sinua ottamaan yhteyttä asiassasi joko chatin kautta:

tai puhelimitse oman kuntasi puhelinpalvelun kautta:

Omaolon lähetysmahdollisuuden sulkeuduttua asukkaat voivat edelleen täyttää esimerkiksi oirearvion ja saavat siitä vastaukseksi valtakunnallisen ohjauksen tai itsehoito-ohjeen. Myös Terveystarkastus ja hyvinvointivalmennukset ovat edelleen asukkaiden käytössä.

Omaperhe-verkkopalvelu auttaa Etelä-Savon alueen perheitä erilaisissa tilanteissa. Omaperhe täydentää neuvoloita ja muita perheen palveluita.

Omaperheestä löytyy tietoa ja palveluja perheille ja perhettä perustamassa oleville. Omaperheessä on kattavasti sisältöjä mm. raskauteen ja synnytykseen, vauvavuoteen, lapsuuteen ja nuoruuteen sekä vanhemmuuteen ja parisuhteeseen liittyen. Omaperhe ohjaa perheitä myös Etelä-Savon hyvinvointialueen palveluiden pariin. 

Omahelpperi on nuorten portaali!

Omahelpperiin on koottu nuorille tietoa, tukea ja palveluita elämän eri tilanteisiin, aina mielen hyvinvoinnista opiskelupaikan valintaan ja edelleen vapaa-aikaan.

Kuntakohtainen sähköinen asiointi

Täältä löydät sähköisen asioinnin kuntakohtaiset vaihtoehdot. Mikäli sähköistä asiointivaihtoehtoa ei ole tarjolla, pyydämme sinua olemaan yhteydessä omaan terveysasemaasi.

(Jotta näet kuntakohtaiset asiointikanavat ja yhteystiedot, valitse kunta yläpuolella olevasta pudotusvalikosta.)

Sähköiset asiointialustat

Kansalaisen terveyspalvelu on otettu käyttöön koko Eloisan alueen sähköisen asioinnin alustana 15.1.2024 alkaen.
eAsiointi-palvelua voi käyttää Mikkelin seudun asukkaat.
Omavointipalvelu on hoitoon liittyvä asiointipalvelu, joka välittää sairauteen ja vointiin liittyvää tietoa terveydenhuollon ammattilaisille. Asiakas saa tekstiviestipyynnön, kun häneltä pyydetään tietoja.